Stappenplan

Om uw kind in te schrijven dienen er 3 stappen ondernomen te worden:

1) Het lidgeld (47 euro) overschrijven voor 1 oktober
2) De gegevens van uw kind doorgeven (enkel voor nieuwe leden)
3) Een individuele steekkaart invullen

Zorg er zeker voor dat de inschrijving van uw kind volledig in orde is. Niet ingeschreven betekent ook niet verzekerd!

1) Betaling

Betalen kan enkel via overschrijving op volgende rekeningnummers, met mededeling 'lidgeld + naam + tak':
• Voor jongens betaalt u op BE31 7450 5340 6855
• Voor meisjes betaalt u op BE53 7450 5340 6653
• Voor akabe betaalt u op BE53 7450 5340 6653

2) Gegevens van uw kind (enkel voor nieuwe leden)

Wij vragen u om uw gegevens en die van uw kind online door te geven. Klik hiervoor op onderstaande link. Hierna vult u het formulier in. U krijgt een bevestigingsmail wanneer uw inschrijving goedgekeurd wordt door onze Verantwoordelijke Groepsadministratie.

* Voor jongens: klik hier
* Voor meisjes en akabe: klik hier

3) Individuele steekkaart

Na de goedkeuring van uw inschrijving kan u de individuele steekkaart (vroegere medische fiche) van uw kind invullen. U maakt hiervoor een account aan op de groepsadministratie van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Volg hiervoor onderstaand stappenplan.

Stappenplan individuele steekkaart

Stap 1: Surf naar groepsadmin.be

Stap 2: Meld je aan.
Voor velen zal dit de eerste keer zijn op deze website dus moet je je kind eerst registreren. Voor elk kind maak je apart een login aan, het is immers de bedoeling dat ze hun gegevens zelf beheren als ze oud genoeg zijn.
Als je al een gebruikersnaam hebt kan je meteen naar stap 5.

Stap 3: Vul de gegevens in die nodig zijn.
Let op! Bij controle van de gegevens moet je het lidnummer ingeven. Dit vind je op de lidkaart van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Indien je het lidnummer niet terugvindt, mag je altijd mailen naar de groepsleiding of de VGA van de groep (verantwoordelijke groepsadministratie):
VGA meisjes: [email protected]
VGA jongens: [email protected]

Stap 4: Maak het account aan. Je krijgt een mail om je wachtwoord in te stellen.

Stap 5: Meld je aan met het lidnummer en je wachtwoord.

Stap 6: Vul alle contactgegevens in en bewaar je gegevens. Onderaan kan je meerdere contacten registreren.

Stap 7: Vul de individuele steekkaart zo volledig mogelijk in. Vergeet je gegevens niet op te slaan!
De takleiding kan dan ook alles afprinten of informatie van jullie kinderen opzoeken via computer of smartphone.